Centre Cultural i d'Esplai de Xerta

Adreça: Carrer Sevilla 10
Web: http://www.ccex.cat/

Contacte: info@ccex.cat

L’any 1985, un grup de xertolins i xertolines, motivades i entusiasmades per l’excursionisme, crearen el C.E.X (Centre Excursionista de Xerta); l’any 1989, quan el C.E.X creixé amb socis/es i gent que volia treballar dins d’ell, es va constituir la C.C.E.X ( Centre Cultural i d’Esplai de Xerta).

L’Entitat cada cop necessitava més espai físic per donar cabuda a totes les activitats que organitzava : Jornades Culturals, Museu d’eines de la pagesia, Revista Xàrata, excursionisme, escalada, foment de la sardana…

L’objectiu de la secció excursionista és la de fomentar el muntanyisme. Periòdicament s’organitzen sortides en grup per recorrer la geografia catalana i gaudir dels seus paratges naturals.

Per tot això, fou precís comprar una casa al Carrer Sevilla, 10 on actualment resta operativa la seu de la C.C.E.X. La planta baixa ocupa el cos central del Museu d’Eines de la Pagesia, l’entresol, part del museu i part per petites xerrades i conferències, la primera planta, es troba la sala de reunions, secretaria i la sala del material i a les golfes, una única sala per a exposicions.

L’any 1990 es creà la Revista Xàrata, publicació d’informació i difusió local amb una periodicitat trimestral i oberta a tos els qui vulguin divulgar notícies, comentaris o opinions sobre Xerta.

L’any 1992 es creà el Grup de Bitlles com a secció del C.C.E.X; a força d’entrenament, els seus components han guanyat diversos trofeus en les seves participacions en trobades intercomarcals. Actualment no forma part de la CCEX.

L’any 1995 es constituí el Grup de Grallers, més endavant, l’any 1997, l’Associació de Mestresses de Casa construí una parella de gegants, anomenats Assumpció i Martí, i es formà el Grup de Gegants i Grallers de Xerta. El diumenge dia 19 de juliol de 1998, es celebrà una trobada gegantera al nostre poble.I els propers dies 29 i 30 d’agost se celebrà el III Aplec de Grallers de les Comarques Meridionals de Catalunya.

La junta actual de l’entitat està constituïda de la següent manera :

President : Karim Chouaib
Vicepresident : Jordi Pérez Fusté